Kan ik de producten die ik heb gekocht retourneren?

Als je van gedachten bent veranderd over de bestelling, kun je binnen 14 dagen na ontvangst van de producten gebruikmaken van je herroepingsrecht. De bestelling kan geheel of gedeeltelijk worden geretourneerd.

Alle producten dienen onbeschadigd, in ongewijzigde staat en compleet met de originele verpakking aan Creative-Cables te worden geretourneerd. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op op maat gemaakte of zichtbaar aangepaste producten, waaronder producten die zijn gemaakt met behulp van de configurator.

Hoe kan ik mijn geld terugvragen of een retourzending aanvragen?

Je kunt een retouraanvraag indienen vanuit je account. Ga naar "Mijn account", waar je de sectie "Mijn retouraanvragen" vindt. Klik vervolgens op "Nieuw verzoek indienen" en voer de referentie van je bestelling in. Als je niet zeker bent van de bestelreferentie, kun je deze vinden in het gedeelte "Mijn bestellingen" in je account.

Let op: Als je aankoop hebt gedaan als "Gast", moet je een account aanmaken met behulp van deze link: https://www.creativecables.be/index.php?controller=guest-tracking

Hoe kan ik het pakket terugsturen?

Via de sectie 'Mijn retouraanvragen', ga je verder door de vrachtbrief te downloaden en toe te passen op het pakket. Zodra deze fase is voltooid, ben je klaar om het retour te doen door naar een van de DHL-afhaalpunten te gaan die vermeld staan in de volledige lijst die hier beschikbaar is: https://www.dhlexpress.be/en/contact/service-points/

Wanneer en hoe ontvang ik mijn terugbetaling?

Zodra de geretourneerde producten zijn ontvangen in het magazijn en hun staat en integriteit zijn gecontroleerd, starten we de terugbetaling (nog steeds binnen 14 dagen na de datum van ontvangst). Je kunt de status van je verzoek op elk gewenst moment controleren in het gedeelte 'Mijn retouraanvragen'.

Creative-Cables brengt 6.95 euro retourverzendkosten in mindering op de totale restitutie van de geretourneerde artikelen. Indien je de gehele bestelling hebt geretourneerd en bij aankoop alle verzendkosten hebt betaald, worden deze kosten ook volledig gerestitueerd.

We kunnen pas een restitutie geven als alle producten zijn ontvangen en gecontroleerd. De restitutie wordt verwerkt via dezelfde betaalmethode die tijdens de bestelling is gekozen.

In welke gevallen ontvang ik geen terugbetaling?

Hieronder volgen de gevallen waarin geen terugbetaling wordt verstrekt:

Verlopen termijnen. Je hebt tot 14 dagen om van gedachten te veranderen over de hele bestelling of slechts een deel ervan.

Gepersonaliseerde producten: Alle gepersonaliseerde bestellingen of bestellingen die zijn gemaakt via de configurator.

Niet-geautoriseerde verzendingen: Verzendingen die door de klant zelf worden beheerd zonder verzoek via het retourformulier en zonder behandeling door de aangewezen koerier.

Retourzendingen in de winkel: Retourzendingen van online bestellingen die worden uitgevoerd in Creative-Cables-winkels worden niet geaccepteerd.


Menu